درمان ناباروری

خدمات مورد نظر خود را پیدا کنید.

درباره درمان ناباروری

درمان ناباروری چیست؟ناباروری به عنوان عدم توانایی در بارداری پس از یک سال یا بیشتر از رابطه جنسی محافظت نشده تعریف می‌شود. با توجه به کاهش پیوسته باروری در زنان با افزایش سن، برخی پزشکان توصیه می‌کنند که زنان ۳۵ سال یا بیشتر، پس از ۶ ماه رابطه جنسی محافظت نشده، مورد ارزیابی...

Orthodontic

Choose which services you need.

About Orthodontic

Infertility is defined as the inability to conceive after one year or more of unprotected sex. Due to the steady decline in fertility in women with age, some doctors recommend that women 35 years or older be evaluated and treated after 6 months...
جدیدترین مقالات

Most Viewed Blogs

درمان ناباروری چیست؟

ناباروری به عنوان عدم توانایی در بارداری پس از یک سال یا بیشتر از رابطه جنسی محافظت نشده تعریف می‌شود. با توجه به کاهش پیوسته باروری در زنان با افزایش سن، برخی پزشکان توصیه می‌کنند که زنان ۳۵ سال یا بیشتر، پس از ۶ ماه رابطه جنسی محافظت نشده، مورد ارزیابی و درمان قرار گیرند.

زنان مبتلا به ناباروری باید به وسیله‌ی یک متخصص تولید مثل (رپروداکتیو) که در مدیریت ناباروری تخصص دارد، مورد ویزیت قرار بگیرند. این متخصصان ممکن است به زنانی که به مشکل سقط‌های مکرر دچار هستند، کمک کنند، به این معنا که بیش از دو یا چند سقط جنین در گذشته داشته باشند.

درمان‌های دارویی

در صورتی که عدم تعادل هورمونی یا کاهش ذخیره هورمونی باعث ناباروری شود، اغلب از درمان دارویی برای بهبود باروری استفاده می‌شود. مصرف داروهای باروری می‌تواند به سیستم تولید مثل زنان و مردان کمک کرده و آنها را به سوی عملکرد بهتر و بارداری موفق ترازیابی کند. حتی در شرایطی که علت ناباروری نامشخص باشد، استفاده از داروها ممکن است به فرد در رسیدن به بارداری طبیعی کمک نماید.

تلقیح داخل رحمی اسپرم یا iui:

اگر اسپرم مرد نیاز به کمکی کوچک برای رسیدن به تخمک داشته باشد، استفاده از تلقیح داخل رحمی یا IUI می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد. در این روش، نمونه اسپرم به طور مستقیم وارد رحم زن می‌شود در زمان مناسب برای افزایش فرصت بارداری. اگر اسپرم قادر به رسیدن به تخمک نباشد، IUI به عنوان گزینه‌ای رایج معرفی می‌شود. این روش ممکن است با استفاده از داروهای باروری برای تحریک تخمک‌گذاری یا بدون آنها انجام شود.

جراحی

در مواردی که لوله‌های رحم مسدود شده، زن عارضه‌های آندومتریوز، فیبروئید، مشکلات آناتومیک اندام‌های تناسلی یا کیست تخمدان دارد، پزشک می‌تواند با استفاده از جراحی لاپاراسکوپی یا عمل وسیع شکمی، مشکل باروری را به دقت تشخیص داده و درمان کند. این عمل ممکن است شامل باز کردن لوله‌های رحم یا خارج کردن بافت مشکل‌زا باشد.

روش‌های کمک‌باروری (art)

اگر مشکل باروری به دلیل کمبود اسپرم، لوله‌های رحمی مسدود یا عوامل دیگری که جلوی پیوند تخمک و اسپرم را می‌گیرند، و درمان‌های دیگر نتیجه مطلوبی نداده باشند، پزشک ممکن است یک روش پیشرفته و مدرن‌تر را توصیه کند که در آن تخمک و اسپرم یا تخمک لقاح‌یافته (رویان)، در محیط خارج از بدن به رشد می‌پیوندد. فرآیند لقاح خارج از رحم یا IVF یکی از روش‌های متداول برای کمک به باروری است که به‌طور عمده برای افراد دچار مشکلات ناباروری توصیه می‌شود. در برخی از فنون IVF، از تکنیک میکرواینجکشن (ICSI) برای وارد کردن اسپرم به داخل تخمک استفاده می‌شود.

مقالات پیشنهادی: علل ناباروری در زنان و راه حل آنعلل ناباروری در آقایان و راه حل آن

سایر خدمات

Other Services

اشتراک گذاری

Share

Share

اشتراک گذاری لینک صفحه !

نفیس کلینیک

Question System

سوالات متداول

FAQ

روش های درمان نازایی در زنان و مردان موثر هستند؟
امروزه روش‌های متعددی برای درمان ناباروری در زنان و مردان به کار گرفته می‌شود. برخی از این روش‌ها به شرح زیر است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه‌های درمان ناباروری بسیار بالا است، اما این هزینه‌ها بسته به شدت مشکل زوجین و نوع درمان ممکن است متفاوت باشد. شما می‌توانید به مراکزی مراجعه کنید که تسهیلاتی مانند وام برای درمان ناباروری ارائه می‌دهند و از تأخیر در درمان خود جلوگیری کنید. ابتدا باید بدانید که چه عواملی ممکن است منجر به نازایی شوند. ناباروری مردان می‌تواند بسته به علت زمینه‌ای با استفاده از روش‌های دارویی، جراحی یا فناوری‌های کمک باروری درمان شود. درمان‌های دارویی و جراحی معمولاً تحت نظر یک متخصص اورولوژیست که در زمینه ناباروری تخصص دارد، یا متخصص درمان ناباروری مردان در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود. همچنین، متخصص غدد درون‌ریز ممکن است برای درمان ناباروری مردانه از روش‌هایی مانند تلقیح درون رحمی اسپرم (IUI) یا لقاح آزمایشگاهی (IVF) استفاده کند.
به دلیل موفقیت سریع این آزمایش، تعداد شرکت‌کنندگان به ۷۰۱ نفر افزایش یافت. از میان ۷۰۱ زنی که تحت درمان LLLT قرار گرفته بودند، ۲۲.۳% به بارداری دست یافتند. بیش از ۵۰% از این بارداری‌ها به زایمان نوزاد زنده انجامید. هیچ عارضه‌ای در میان بیماران این مطالعه مشاهده نشد. محققان به این نتیجه رسیدند که LLLT یک تکنیک بدون درد است که می‌تواند برای زنانی که تحت درمان‌های باروری قرار دارند، مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که LLLT در درمان ناباروری مردان، درصد سلول‌های اسپرم زنده را افزایش داده و تحرک آنها را بهبود می‌بخشد. متخصصین باروری به دلیل تأثیر مثبت و عدم وجود درمان‌های جایگزین با نتایج مشابه، LLLT را به‌عنوان یک درمان مؤثر برای ناباروری مردان معرفی کرده‌اند. محققان بر این باورند که به دلیل عدم وجود عوارض جانبی، استفاده گسترده از LLLT باید مدنظر قرار گیرد.
وجود شواهد قوی نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در افزایش شانس بارداری موثر باشد. بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، مصرف مواد غذایی با فیبر بالا، پروتئین‌های گیاهی و چربی‌های تک‌غیراشباع با کاهش ریسک ناباروری مرتبط است. رعایت یک رژیم غذایی متعادل همچنین می‌تواند به حفظ وزن در محدوده مناسب کمک کند، که این امر به نوبه خود شانس موفقیت در بارداری را افزایش می‌دهد. مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد التهاب، بر سطح هورمون‌های تناسلی نیز تأثیر بگذارد. شکر و کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در تنظیم قند خون و سطح انسولین ایفا می‌کنند. افزایش بیش از حد انسولین یا قند خون ممکن است تعادل هورمون‌های تناسلی را به هم بزند و به مشکلاتی مانند عدم تخمک‌گذاری منجر شود که به طور مستقیم بر باروری زنان تأثیر می‌گذارد. مواد غذایی با مقادیر بالا از شکر و کربوهیدرات شامل: – میوه‌ها – نان – برنج – سیب‌زمینی – شیرینی‌های قندی مانند آب‌نبات
آزمایش ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی فرآیندی است که برای شناسایی اختلالات ژنتیکی یا ناهنجاری‌های کروموزومی در جنین‌های حاصل از چرخه IVF به کار می‌رود. در این روش، یک یا چند سلول از هر جنین نمونه‌برداری شده و برای آزمایش ارسال می‌شود. این تکنیک‌ها پیش‌تر تحت عناوین غربالگری ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (PGS) یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (PGD) شناخته می‌شدند.
جستجوی خدمات

Search Service